Qui ha fet el niu a prop
de casa?
Els
grups de 4t de primària han engegat un projecte d’aprenentatge i
servei a la comunitat amb l’assessorament de Àrea Metropolitana de
Barcelona. S’anomena “Caixes
niu al parc del Torrent de la Font i Turó de l’Enric” i posa
en valor els parcs del nostre territori i dinamitza el seu ús i
coneixement.
La part principal
d’aquest projecte s’ha dut a terme durant el segon trimestre, el
seguiment de les caixes niu el farem amb actuacions esporàdiques
durant el tercer trimestre d’enguany i en cursos posteriors.
Aquest són els objectius
que ens proposem en aquest projecte:
- Fomentar la participació, implicació i vinculació de la nostra escola en la conservació i promoció de l’entorn proper.
- Promoure l’aprenentatge vivencial a través de la pràctica al parc del Torrent de la Font i Turó de l’Enric
- Posar en valor el servei a la comunitat mitjançant els projectes d’Aprenentatge i Servei.
- Disposar d’informació sobre la fauna i flora del parc, donar-la a conèixer i sensibilitzar a la població sobre la necessitat de preservar-la i documentar-la i de la importància d’aquests espais per a la biodiversitat.
La
nostra proposa de treball comença amb una recerca i estudi
d’informació referent al parc, als ocells que hi podem trobar i al
model de caixa niu amb que hi treballarem.
Hem
fet activitats, jocs i tallers relacionats amb el sons que fan els
ocells, quines són les seves característiques físiques, com
construir un mòbil amb les espècies que hi treballem, i el més
imprescindible: construir les caixes niu.
Per
grups hem elaborat un dossier final amb les nostres troballes i
aprenentatges i uns grans murals i làmines on hi exhibim tot el que
volem mostrar als nostres companys i companyes i a les famílies.
A
finals del trimestre hem compartit amb l’alumnat de l’escola i
les famílies tot el que hem après i com hem treballat. Ens agrada
escoltar opinions i suggeriments que seran molt útils per a futurs
projectes.
Cliqueu
sota si voleu veure algunes fotos!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada